A fideszes politikusok nem először mutatják ki, hogy lenézik és megvetik a közösségi közlekedés használóit, és különösen az M3-as utasait. Amennyiben Tarlós Istvánban a legkevesebb tisztesség is van, a felújítás megfelezéséről szóló előterjesztéshez mellékelni fogja a lemondását is.
A Magyar Nemzet városházi forrásokra hivatkozva arról számol be, hogy Tarlós István arra fog javaslatot tenni a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy a metrófelújítást felezzék meg, csak a síneket és a biztonsági berendezéseket cseréljék le, 19 lepusztult állomáshoz pedig ne nyúljanak hozzá. Indoklásként azt hoznák fel, hogy a kivitelezői ajánlatok meghaladják az előre becsült árakat.
Meglepő érv egy ez olyan kormánytól, amelyik ész nélkül szórja a pénzt ürességtől kongó futballstadionokra, a senki által nem nézett közmédiára, propagandakampányokra, olimpiai pályázatra vagy éppen Orbán Viktor és több minisztérium budai várba költöztetésére. Csak az utóbbi bőven elegendő forrást jelentene a növekvő költségekre.
A fideszes politikusok nem először mutatják ki, hogy lenézik és megvetik a közösségi közlekedés használóit, és különösen az M3-as utasait. Először amikor új szerelvények vásárlása helyett a régiek "felújítása" mellett döntöttek, arra ítélve a budapestieket, hogy további évtizedekig a mai kor követelményeit sem elérő kényelmi színvonalú, például légkondicionálás nélküli járműveken utazzanak. Majd amikor úgy döntöttek, hogy nem készül teljes akadálymentesítés a vonalon, ami a mozgáskorlátozottak számára a társadalomba való beilleszkedés lehetőségét jelenti, de az idősek, a nehezen mozgók, a babakocsival, vagy csak egyszerűen több kisgyerekkel közlekedők számára is fontos.
A lepusztult állomások felújításának elhagyása egy újabb határ. Orbán Viktor és Tarlós István számára, akik az elmúlt évtizedekben tömegközlekedés helyett csak közpénzből biztosított sofőrös luxusautókkal közlekedtek, fontosabb, hogy a passzióikra legyen pénz, mint hogy az M3-as metró félmillió utasának milyen körülmények között kell töltenie a mindennapjait.
A felújítást közlekedési káosz fogja kísérni, helyettesítő buszok és végtelen dugók. Egyszerre kell megcsinálni mindent, amihez a metró leállítása szükséges, a síneket és az állomásokat is. Ha most nem újítják fel az állomásokat, akkor azokhoz évtizedekig nem fognak nyúlni. Amennyiben Tarlós Istvánban a legkevesebb tisztesség is van, ehhez az előterjesztéshez mellékelni fogja a lemondását is.
Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook oldalamhoz és kövesd későbbi bejegyzéseimet is: |